Microsoft Outlook presteert meestal goed. Dit betekent echter niet dat het niet vatbaar is voor verschillende problemen. Een van de Outlook-foutberichten, 'Outlook PST kan niet worden gevonden', wordt weergegeven als de software geen PST-bestand op uw apparaat kan vinden. De PST of de Personal Storage Table verwijst naar een gegevensbestand. Dit bestand slaat kopieën op van uw berichten, evenementen, enz.
U krijgt de foutmelding wanneer u Outlook probeert te openen. U hebt dus geen toegang tot de Outlook-desktoptoepassing. In dit artikel vind je alle mogelijke oorzaken van deze foutmelding. Vervolgens leert u over de verschillende oplossingen die u kunt implementeren om ermee om te gaan.
Waarom kan Outlook PST niet worden gevonden Fout treedt op?
Er zijn voornamelijk drie belangrijke redenen voor deze fout. Ze zijn als volgt:
- Het PST-bestand is aanwezig op een niet-beschikbare netwerkserver.
- Het PST-bestand is beschadigd. Deze schade kan verschillende oorzaken hebben, zoals een virusaanval of een abrupte sluiting van Outlook vanwege een stroomstoring. Het kan ook optreden als gevolg van een grotere PST-bestandsgrootte, synchronisatiefout of slechte sectoren op de harde schijf.
- Het Outlook PST-bestand is aanwezig op een netwerkstation dat niet compatibel is met LAN/WAN.
De meest voorkomende oorzaak van de Outlook PST not found-fout is corruptie van PST-bestanden. Dus de enige methode om het op te lossen is om het corrupte PST-bestand te repareren.
Oplossingen voor de Outlook PST kunnen niet worden gevonden Fout
Er zijn verschillende oplossingen om deze foutmelding te verhelpen. Volg de stapsgewijze instructies voor elke oplossing en los de fout op.
1. Controleer Outlook
Het eerste dat u opmerkt, is dat u uw Outlook en de systeemsoftware die u onlangs hebt geïnstalleerd, controleert. Het kan dit probleem oplossen dat mogelijk te wijten was aan een botsing tussen verschillende software op uw systeem of een overmatige mailbox.
Als de mailbox is geladen met te veel onbelangrijke of belangrijke gegevens, kan dit leiden tot schade aan het PST-bestand. U moet dus enkele Outlook-bestanden verwijderen en ervoor zorgen dat de mailbox de limiet van 15 GB niet overschrijdt.
Sommige dingen die u kunt doen om de grootte van de mailbox te controleren en het bestand Outlook PST kan niet worden gevonden, zijn de volgende:
- Navigeer naar 'Bestand' en van daar naar 'Mailbox Cleanup'.
- Kies nu 'Bekijk mailboxgrootte'.
In het pop-upvenster dat wordt weergegeven, kunt u de grootte bekijken die momenteel wordt gebruikt en de opslagruimte van uw mailbox in beslag neemt. Na inspectie van de mailboxopslag, kunt u beslissen of het belangrijk is om sommige Outlook-gegevensbestanden en -mappen te verwijderen.
2. Repareer het PST-bestand
Een beschadigd PST-bestand kan alleen worden gerepareerd als u het repareert. Hier leest u hoe u het reparatieproces uitvoert.
- Als u 64-bits Windows 10 gebruikt, gaat u naar C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root. Gebruikers van 32-bits Windows 10 moeten navigeren naar C:\Program Files\Microsoft Office\root.
- Open nu de map 'Office16'. Zoek het bestand 'SCANPST.EXE' en dubbeltik erop zodat het wordt geopend.
- Wanneer de Microsoft Outlook Inbox Repair Utility wordt geopend, klikt u op 'Bladeren' en gaat u naar de map waar het OST-bestand wordt bewaard. Dubbelklik erop, zodat het wordt geopend.
- Tik nu op 'Start' en wacht enige tijd zodat het is voltooid.
- Navigeer naar 'Start' en start het 'Configuratiescherm'.
- Tik op 'Mail' nadat u 'Weergeven op' heeft ingesteld op grote pictogrammen.
- Tik op 'Profielen weergeven' en markeer het profiel. Klik vervolgens op 'Eigenschappen'.
- Klik op 'Gegevensbestanden'.
- Tik nu op 'Toevoegen' gevolgd door 'Ok'.
- Kies het gegevensbestand dat u zojuist hebt gemaakt en klik op 'Als standaard instellen'.
- Sluit Windows af en start Microsoft Outlook.
- Druk op de 'Windows'-toets en 'X'. Kies vervolgens 'Apps en functies'.
- Als je Microsoft Office gebruikt, zoek het dan op, kies het en tik op 'Wijzigen'.
- Selecteer nu 'Quick Repair' gevolgd door 'Repair'.
- Wanneer de reparatie is voltooid, opent u MS Outlook.
- Open MS-Outlook.
- Ga naar 'Bestand' gevolgd door 'Info'.
- Klik op 'Accountinstellingen' en kies 'Accountinstellingen'.
- Verwijder eerst uw account en voeg het opnieuw toe. Hiervoor moet u een nieuw gegevensbestand maken. Ga dus naar het tabblad 'Gegevensbestanden' en tik op 'Toevoegen'.
- Bewaar het PST-bestand op de gewenste locatie.
- Navigeer nu naar het tabblad 'E-mail', markeer uw e-mailaccount en klik op 'Verwijderen'.
- Tik op 'Bestand'. Tik vervolgens op 'Account toevoegen' op het tabblad 'Info'.
- Voer uw e-mail-ID in en tik op 'Geavanceerde opties'.
- Vink de optie aan met de tekst 'Laat me mijn account handmatig instellen en klik op 'Verbinden'.
- Kies 'IMAP' en voeg IMAP-mail.outlook.com toe in de 'Incoming server'. De poort moet 993 zijn en het coderingstype SSL/TLS.
- Voeg SMTP-mail.outlook.com toe aan de 'Uitgaande server'. De poort moet 587 zijn en het coderingstype STARTTLS.
- Klik op 'Volgende' en typ het wachtwoord van uw e-mailaccount.
- Tik op 'Bestand' en ga naar het tabblad 'Openen en exporteren'.
- Tik nu op 'Importeren en exporteren'.
- Kies 'Importeren uit een ander programma of bestand' in de wizard en tik op 'Volgende'.
- Kies 'Outlook-gegevensbestand (PST)' en tik op 'Volgende'.
- Zorg ervoor dat u de 'Vervang duplicaten door geïmporteerde items' aanvinkt en klik op 'Bladeren'.
- Start het back-up PST-bestand dat u hebt gemaakt en tik op 'Volgende'.
- Als u het bericht 'PST-bestand is al in gebruik' ziet, zijn uw instellingen gemigreerd.
- Selecteer 'Importeer items in de huidige map'. Tik op 'Voltooien'.
No comments:
Post a Comment