Wednesday 27 April 2022

Oplossing: Outlook verzendt geen e-mails Probleem op Windows of MAC

 



Outlook is een veelzijdige e-mailclient die veel mensen gebruiken. Maar soms kunnen ze problemen vinden met de werking ervan. Wanneer e-mails vastlopen in Outlook, kan dit behoorlijk frustrerend zijn. Wanneer u na het schrijven merkt dat Outlook geen e-mails verstuurt, kan dit de verschillende werkzaamheden stopzetten.

Dit probleem kan optreden vanwege een defecte uitgaande server of authenticatieproblemen. Bovendien kunt u merken dat Outlook uw e-mails niet verzendt omdat ze zeer grote bijlagen bevatten. In dit artikel vindt u gedetailleerde instructies om dit probleem aan te pakken, zodat u efficiënt e-mails kunt verzenden en ontvangen.

Oplossingen voor Outlook die geen e-mails verzendt Probleem op Windows

U kunt beginnen met geavanceerde procedures voor probleemoplossing. Deze omvatten het maken van een nieuw e-mailprofiel en ervoor zorgen dat u het TCP/IP-protocol hebt ingeschakeld.

1. Maak een nieuw e-mailprofiel

Als uw e-mailprofiel beschadigd is, zult u merken dat u geen e-mails kunt verzenden vanuit Outlook in Windows 10. Los dit probleem op door een nieuw e-mailprofiel te maken. Volg deze stappen hieronder.

  • Start het Configuratiescherm en open 'Gebruikersaccounts'.
  • Open nu 'Mail'.
  • Kies in het venster 'Toevoegen...'
  • Geef in de optie 'Profielnaam' de gewenste naam op en tik op 'OK'.
  • Tik vervolgens op 'Serverinstelling handmatig configureren'.
  • Kies nu 'Internet E-mail' en tik op 'Volgende'.
  • Geef de benodigde gegevens op in de instellingen voor internet-e-mail. Zorg ervoor dat u POP3 hebt gekozen bij 'Accounttype'.
  • Tik op 'Volgende' gevolgd door 'Voltooien'.
  • Navigeer naar het venster 'Mail'. Wanneer u MS Outlook start, kiest u het profiel dat u zojuist hebt gemaakt.
  • Tik op 'OK'.
  • Start Outlook nu in de veilige modus. Controleer of u e-mails kunt verzenden.

2. Activeer het TCP/IP-protocol

Als u al een nieuw profiel hebt gemaakt maar merkt dat Outlook-e-mail niet verzendt, moet u controleren of u TCP/IP als standaardprotocol hebt ingesteld. Volg deze stappen om dit te doen.

  • Start 'Zoeken' en voer 'ncpa.cpl.' in Druk op Enter.
  • Tik met de rechtermuisknop op de internetverbinding en kies 'Eigenschappen'.
  • Zorg ervoor dat het 'Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6)' is aangevinkt in het tabblad 'Netwerken'.
  • Als u merkt dat het niet is aangevinkt, controleert u het.
  • Tik op 'OK' en verlaat het venster.
3. Los het authenticatieprobleem op

U moet ook controleren op authenticatieproblemen wanneer u merkt dat Outlook geen e-mails verzendt. Hier zijn de te volgen stappen.

  • Navigeer naar het menu 'Extra'. Kies vervolgens 'E-mailaccounts'.
  • Druk op 'Bekijken' gevolgd door 'Volgende'.
  • Kies ervoor om een account te markeren.
  • Klik nu op 'Wijzigen' gevolgd door 'Meer instellingen'.
  • Navigeer naar 'Server uitgaande'.
  • Plaats een vinkje naast 'Mijn uitgaande server (SMTP) vereist authenticatie'. Tik vervolgens op 'OK'.
  • Klik op 'Volgende' gevolgd door 'Voltooien'.
4. Repareer Outlook

Wanneer de Outlook-toepassing beschadigd raakt, zult u merken dat u geen e-mails kunt verzenden. In dit geval moet u het repareren met het ingebouwde MS Office-herstelprogramma. Hier zijn de stappen die u kunt volgen om Outlook in Windows 10 te repareren.

  • Sluit alle Office-toepassingen.
  • Typ 'Apps en functies' in het zoekvak.
  • Kies vervolgens 'Apps en functies'.
  • Zoek en tik op 'Microsoft Office' in de lijst met geïnstalleerde apps.
  • Kies 'Wijzigen' gevolgd door 'Ja'.
  • Wanneer u een venster voor gebruikersaccountbeheer ziet waarin u wordt gevraagd: 'Wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw apparaat aanbrengt?'
  • Kies 'Online Reparatie' gevolgd door 'Repareren'.
  • Start ten slotte Outlook opnieuw wanneer de reparatieprocedure is voltooid.
5. Wijzig de e-mailprovider

Hoewel MS Outlook een zeer efficiënte e-mailserviceprovider is, kan de gebruiker soms problemen ondervinden. Als u herhaaldelijk merkt dat u geen e-mails kunt verzenden, kunt u overwegen van e-mailprovider te veranderen. Schakel over naar een andere om gemakkelijk e-mails te verzenden en ontvangen.

Problemen oplossen met Outlook die geen e-mails verzendt op Mac

Als u de Mac-versie van MS Outlook gebruikt, profiteert u van de verschillende oplossingen die hieronder worden genoemd. Dus als u merkt dat Outlook geen e-mails op Mac verzendt, gebruikt u een van deze oplossingen.

1. Controleer de e-mail van de ontvanger zorgvuldig

Vaak maken gebruikers typefouten bij het schrijven van de e-mail-ID van de ontvanger. Uw e-mail wordt bijvoorbeeld onvermijdelijk niet naar de ontvanger verzonden als u een komma in plaats van een punt plaatst. Het is dus het beste om altijd de e-mail van de ontvanger te controleren voordat u op de knop 'Verzenden' klikt.

2. Wis de verzendmap

U kunt ook uw map Verzenden leegmaken om 'vastgelopen' berichten te verwijderen. Volg de onderstaande stappen om het te doen.

  • Start de map 'Verzenden'.
  • Verwijder elk afzonderlijk bericht in de map.
  • Sluit Outlook af en start het opnieuw.
  • Probeer nu een e-mail te sturen om te controleren of uw probleem is opgelost.
3. Herbouw Microsoft Outlook-database

U kunt ook het Microsoft-hulpprogramma gebruiken om een corrupte database opnieuw op te bouwen. Het kan ook het probleem waarmee u wordt geconfronteerd oplossen. Houd er echter rekening mee dat als u een Microsoft Exchange-account hebt en u de database opnieuw opbouwt, alle gegevens worden gewist die niet met de server zijn gesynchroniseerd. Maak dus een back-up van alle Outlook-gegevens die alleen op uw systeem zijn opgeslagen voordat u de database opnieuw opbouwt.

  • Sluit elke MS Office-toepassing af.
  • Houd de optietoets ingedrukt. Tik tegelijkertijd op het Outlook-pictogram om Microsoft Database Utility te starten.
  • Tik op de identiteit van de benodigde database.
  • Klik nu op 'Opnieuw opbouwen'.
  • Wanneer dit proces is voltooid, start u Outlook opnieuw.
4. Onderzoek uw verbinding

Controleer eerst of je een goede internetverbinding hebt. Controleer na het bevestigen van de verbinding of u online werkt in MS Outlook. Om dit te garanderen, navigeert u naar het Outlook-menu. Kijk daarna of de Outlook Work offline-optie is geselecteerd. Als dit het geval is, tikt u erop om het vinkje te verwijderen. Nu kunt u online werken.

Laatste woorden

Alle hierboven genoemde methoden zullen handig blijken te zijn als u merkt dat Outlook geen e-mails verzendt. Ze zijn allemaal gemakkelijk te begrijpen en te volgen. U kunt de probleemoplossing dus zelfstandig uitvoeren.

U hoeft zich echter geen zorgen te maken of in paniek te raken als u zelfs na het gebruik van deze methoden geen e-mails kunt verzenden. U kunt in contact komen met deskundige Outlook Bellen professionals. Ze zullen elk probleem met betrekking tot de Outlook-e-mailclient snel voor u oplossen.

​​We bieden ook technische ondersteuning voor Facebook Belgie U kunt contact met ons opnemen via Facebook Bellen.

No comments:

Post a Comment